torstai 10. maaliskuuta 2011

Segmentointiharjoitus osa 2

Tällä kertaa olen tarkastellut ravintola Rosson asiakaskuntaa...

Ravintola Rosso on yli 30 vuotta toiminut suomalaiseen makuun tehty ravintola, joka yhdistelee pohjoisen ja eteläisen Euroopan makuja. Ravintoloita on ympäris suomea ja se kuuluu Osuuskauppaan.

Rosso ilmiselvä perheravintola, ja näin se itseään myös markkinoi. Tämä näkyy myös ravintoloissa: lapsien omat menut, leikkinurkkaukset ja Onni Orava -maskotti.

Rosso on rakentanut itsestäänn kuvan "yksinkertaisena ja helppona ravintolana. Hintataso on keskiluokkaa, ehkä jopa hieman alle, joka soveltuu lapsiperheen tiukalle budjetille. Ja tietenkin mitä mahtavinta: ravintolakäynnistä saa kerrytettyä perheen S-tilille pisteitä. Ruokalista on Italian keittiön insipiroimaa, mikä on mielestäni tyypillistä perheravintolalle. Olen suhteellisen kokenut ravintoloissa kävijä, ja varsinkin kun on näinkin monta sisarrusta kuin minulla, on myös perheravintolat tuttuja. Useimmiten tarjolla on joko espanjalaisen tai italialaisen keittiön ruokia.

Kuten Ruissalon Kylpylässä, myös tässä segmentointi, eli asiakasryhmän löytäminen ja tunnistaminen oli suhteellisen helppoa. Ehkä seuraavaksi vaikeampaa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti